Намаляване на повредените опаковки в 6 стъпки

Намаляване на повредените опаковки в 6 стъпки

13 март 2020
  • Сподели:

С всяка изминала година традиционното пазаруване отстъпва пред онлайн търговията. Това ниминуемо води до повече изпратени пратки, от които голяма част стигат до крайния потребител в лошо състояние.

 

От гледна точка на клиентите получаването на стока, чиято опаковка е повредена или дори с нарушена цялост автоматично сваля доверието му от марката и увеличава чувството, че е получил некачествен продукт.

 

Очакването на онлайн купувачите, е, че ще получат стоката си в добър вид, а знаем, че първото впечатление е ключово за бизнесите и би повлияло на по-нататъшното поведение на клиентите – да продължат да купуват или да отидат при конкурента. Компаниите, извършващи онлайн търговия трябва да обърнат огромно внимание на това в какъв вид ще пристигнат продуктите им и какво ще бъде първото впечатление на клиента.

 

Следвайки 6-те стъпки, описани по-долу, ще ви помогне да идентифицирате точно къде можете да внесете подобрения в опаковъчния процес на вашия онлайн бизнес.

 

 

Стъпка 1 – Ефективно опаковане

 

 

Прилагането на тези 4 съвета ще ви помогне да защитите стоката си по време на транспортирането:

 

  1. Поставете продукта в центъра на кутията, предназначена за неговото опаковане
  2. Използвайте опаковъчна хартия или аеропласт, за да запълните празните пространства, за да запазите целостта на съдържанието
  3. Използвайте правилно етикиране, като например поставяне на лента „Чупливо“ върху опаковката (добре е да я поставите от всяка страна на опаковката)
  4. В завсимост от това какво е съдържанието, можете да отбележите с маркер коя е горната страна на кутията, за да избегнете неправилното ѝ поставяне

 

 

Стъпка 2 – Използвайте качествени опаковъчни материали

 

 

Типът и качеството на опаковката са се превърнали във важна част от „клиентското изживявване“. Избирайки качествени и персонализирани опаковки ще ви осигури не само лоялни клиенти, но и сериозно конкурентно предимство. Лошото обслужване в една конкурента среда може да ви струва скъпо!

 

За специфичните за опаковане стоки като картини, бутилки, чаши и други използвайте специално проектирани опаковки, за да осигурите максималната им защита.

 

 

Стъпка 3 – In-house или вътрешно тестване

 

 

Здравината на опаковката може да бъде тествана преди колетът да бъде изпратен. Това ще ви даде допълнителна сигурност, а също така ще ви даде ценна информация, за това къде са слабите ѝ страни, ако има такива.

 

 

Стъпка 4 – Проучване на куриерските фирми

 

 

Забавените и изгубени колети са често срещан проблем при онлайн поръчките, изборът на подходящ куриер е ключово решение за бизнеса, тъй като те ви представляват пред вашите клиенти.

 

Запознайте се с процедутите по връщане и застраховане на пратките и какво всъщност се случва, ако дадена пратка е повредена или изгубена.

 

Докато огромен брой онлайн продавачи разчитат на логистика на трети страни, за да завършат веригата си за доставки, важно е да изградите връзка с вашия куриер чрез периодични срещи. Споделяйки визията си с вашия доставчик, можете да им помогнете да разберат по-добре вашите нужди, като същевременно приспособявате конкретни услуги към вашия бизнес.

 

 

Стъпка 5 – Проучете опциите за опаковане

 

 

Голям процент от потребителите признават, че са получавали повредена пратка поне веднъж годишно. Вина за това имат най-често използването на неподходящи опаковки и неадекватното транспортиране. Можете да промените това, като се запознавате регулярно с предлаганите опаковки на пазара. Използването на иновационни опаковки доказано намалява риска от получаването на повредена пратка от страна на клиента.

 

Никога не избирайте по-евтини опаковки, жертвайки тяхната здравина и товароустойчивост. По-евтините опаковки често не успяват да осигурят нужната защита за вашите стоки, застрашавайки тяхната цялост. Това от своя страна може да доведе до често връщане на стоки за ваша сметка и възстановяване на суми.

 

Стъпка 6 – Наблюдавайте мнението на клиентите

 

 

Подтикнете клиентите си да дават своето мнение и си създайте система за ефективно справяне с жалбите от недоволни клиенти. Така ще успеете да идентифицирате слабите си страни и да избегнете излишните разходи, като същевременно поддържате клиентите си доволни. Доброто преживяване на клиентите е от ключово значение за вашия бизнес и не свършва с изпращането на пратката!

 

namalqvane-na-povredenite-opakovki-6-stapki

<-- -->