Как да направите така, че опаковките ви да изпъкват

1 ноември 2019
Как да направите така, че опаковките ви да изпъкват

Понякога голямото разнообразие може да бъде объркващо за клиентите, което от своя страна затруднява изпъкването на вашите продукти. Един от начините да увеличите шансовете на вашия продукт да бъде забелязан, е, чрез опаковката. Във физическите магазини тя може да накара продуктите ви да изпъкнат пред останалите, а когато става въпрос за онлайн търговия – опаковката е начин, по който можете да спечелите лоялността на вашите клиенти и те да се връщат при вас отново и отново.

 

 

“Keep it simple” или казано по наше му – заложете на по-простите неща    

 

Помислете за продуктите си от гледна точка на клиентите и си представете как те са заобиколени от продуктите на вашите конкуренти. Със сигурност не желаете да ги карате да четат дребни шрифтове или пък да дешифроват какво представлява или прави вашият продукт. В днешно време хората са притиснати от времето и искат да взимат по-бързи решения, за това, дали даден продукт е подходящ за тях или не. Опаковка, която е проста, ясна и лесна за дешифриране би привлякла вниманието на клиентите, като ги накара да анализират допълнително вашия продукт и ако харесат това, което виждат, е по-вероятно да го купят.

„Проста опаковка“ далеч не означава „скучна опаковка“. Създаването на атрактивен, но в същото време „прост“ дизайн може да привлече вниманието на клиентите без да ги затруднявате допълнително. Ако е необходимо да се добави повече текст, то се опитайте да го направите отстрани или отзад, за да не претрупвате прекалено много предната част на опаковката.

 

dizain-na-opakovka

 

 

Не бъдете като другите

 

 

Въпреки, че една опаковка трябва да бъде колкото се може по-опростена, не допускайте тя да стане част от множеството. Използването на евтин и обикновен дизайн едва ли ще привлече вниманието на някого и ще създаде усещането, че вашият продукт по нищо не се различава от тези на вашите конкуренти.

Не попадайте в капана да гледате на вашата опаковка като досаден разход, а вместо това гледайте на нея като инвестиция, от която ще черпите дивиденти в бъдеще. Създаването на атрактивен и уникален дизайн на опаковката ви дава шанса да направите добро първо впечатление на потенциалните си клиенти и да изпъкнете пред вашите конкуренти.

 

 

Използвайте правилната опаковка

 

 

Важно е да се уверите, че дизайна, който използвате за вашата опаковка отговаря на съдържанието и кореспондира на таргетираната от вас аудитория. Дизайните, които не си „отиват“ с продукта и/или не са съобразени с правилната демографска група най-вероятно няма да наклонят везните във ваша полза и е много вероятно потребителите да изберат конкурентен продукт. Например, ако се използва дизайн, подходящ за козметичен продукт върху кутия от зърнена закуска, то това би довело до объркване на крайния потребител и предаване на грешно съобщение за съдържанието.

 

 

Използвай правилните цветове

 

 

Цветът може да окаже много голямо влияние върху начина, по който се гледа на вашия продукт, тъй като може да предаде различни емоции на вашите клиенти, да повлияе на възприятието им и да повлияе на решенията за покупка. Това ви дава отлична възможност да се възползвате и да направите опаковката си по-привлекателна за клиентите си и да изпъкнете пред конкурентите.

Например, ако имате продукт, който е предназначен да радва крайния потребител е добре да използвате ярки, топли или студени цветове, за да привлечете внимание и да придадете усещане за вълнение или релакс. От друга страна, ако имате продукт, който трябва да предизвика сериозност, то ярки и изкрящи цветове не биха били подходящи. Някои цветове пък улесняват клиентите да разберат какво е съдържанието на опаковката, защото са „вкоренени“ в обществото, като например цветното кодиране на различни видове мляко и чипс е едно и също за много различни марки.

 

cvetove-emocii-opakovki

 

 

Използвайте изображения

 

 

Хората казват, че „една картинка струва хиляди думи“. Това важи с пълна сила и за дизайна на опаковката. Използването на изображения във вашия дизайн е ефективен начин, по който можете да привлечете вниманието на клиентите и да им позволите бързо да се ориентират и идентифицират какъв всъщност е продуктът.

Представете си, че се намирате в магазин и на щанда са наредени предмети, опаковани в еднакви кашони с описание за съдържанието, но без картинка. А сега си представете, че сте на друг щанд, на който са наредени същите предмети, но този път има картинка, която изобразява как изглежда предметът. Ще ви е много по-лесно да изберете продукта, който ви харесва, ако знаете как изглежда той, отколкото ако разчитате само на описанието. В този ред на мисли, ако вашата опаковка спомага за бързото идентифициране на съдържанието ѝ, то е много по-вероятно хората да изберат вашия продукт.

 

 

Кажете или покажете на вашите клиенти как да използват продуктите

 

 

Вероятно на всеки един от нас ни се е случвало да купим даден продукт, но да не сме напълно сигурни как работи той и как да го използваме. Вашият продукт може да изглежда „прост“ и лесен за употреба, но винаги трябва да гледате на него от гледната точка на вашите клиенти, защото вие сте го използвали, но клиентите ви не са, а може и никога да не са виждали подобен преди. Ако не дадете точни указания за употребата му, рискувате да ядосате клиентите си и те никога повече да не се върнат.

Например, ако продавате електронни артикули, които се предлагат с различни части и аксесоари, за клиента ще бъде много по-лесно да ги използва, ако разполага с информация за всяка част и как може да бъде използвана. Можете да отпечатате инструкции или да сложите картинка на опаковката, показваща вашия продукт в употреба.

 

 

Направете опаковката лесна за запомняне и идентифициране

 

 

Помислете за някоя от най-известните марки, като Coca Cola, Lego, Adidas, Disney и др. Най-вероятно веднага в ума ви изплува информация как изглеждат техните лога. Лесната идентификация и уникалността на логата играе огромна роля за успеха на тези марки.

Създаването на дизайн на опаковката, който остава в съзнанието на купувача след първата покупка е огромен бонус за вас, защото следващият път, когато този човек търси подобен продукт, този спомен ще изплува и ще ви даде значително предимство пред конкурентите (при условие, че продуктът ви е оставил добро впечатление).

 

 

Направете опаковка за многократна употреба

 

 

Само по себе си това може и да не отличи вашия продукт, но ако го комбинирате с предишните точки, то би могло да работи като „мощен“ инструмент в бъдеще. Правейки опаковката си подходяща за многократна употреба ѝ позволявате да „напомня“ за вашите продукти и марка дълго време след покупката. Например, ако използвате персонализирани кутии и отпечатате и вашето лого върху тях, те биха могли да се използват за съхранение и своевремено ще напомнят за вашата марка и продукти.