Замисляли ли сте се колко силно влияние оказват цветовете в живота ни? Това важи изцяло и при дизайна на опаковките на продуктите – понякога цветовете се оказват решаващи за избора на даден продукт.
В следващите редове ви разказваме повече по темата: сигурни сме, че ще откриете полезни идеи, които да приложите в бизнеса си.
Цветът играе много важна роля за привличане на вниманието и за въздействие върху решението за покупка. Като много често продуктите се избират на база външния им вид и цветът е основен фактор тук.
Както знаем, различните цветове предизвикват различни емоции и асоциации при хората. Например оранжево-червената гама се свързва с енергия и активност, синьо-зелената успокоява и вдъхва доверие, белият цвят се възприема като освобождаващ, а черният носи усещане за власт.
А в друга посока: червеното е символ на любов – неслучайно всички опаковки за Свети Валентин го съдържат, синьото го асоциираме с море, зеленото – с природа и т.н.
Първо преценете с какво трябва да съобразите цветовете. Основно – с характеристиките на самия продукт, както и на бранда ви, с особеностите на целевата аудитория, както и с впечатлението, което искате да създадете. На база съвкупност от горните фактори можете да изберете един или няколко цвята и нюанса, които впоследствие да сравните с конкурентните – за да знаете как да се отличите от тях. И не забравяйте да тествате избора си сред потенциални потребители – за да сте сигурни, че цветовата ви стратегия ще проработи.
Тъй като рядко се използва само един цвят, успехът на опаковката на пазара зависи също от умелото съчетание на цветовете или нюансите, които сте избрали. Можете да заложите на един доминиращ цвят, на допълващи се нюанси или пък да съчетаете аналогични такива, в зависимост от цялостната ви концепция.
Можете да съобразите цветовете и с актуалните тенденции в сферата, ако те подхождат на бранда ви или има подходящ случай да го направите. Например през 2025 година някои от тях са мока мус на Пантон, меките опушени сини и розови нюанси, както и тъмночервеното и патладжаненото. Съобразете се и с актуалните тенденции в дизайна като цяло – като минимализъм, екологичен и устойчив дизайн, персонализирано присъствие.
Oбърнете внимание и на вътрешната опаковка – обвържете я и нея с продукта, както и с външната опаковка.
И не забравяйте, че за да се отличат вашите опаковки от конкурентните, трябва да се стремите към оригинални решения и съчетания.
Като цяло, изборът на точните цветове зависи от много фактори и е до голяма степен относителен, но важното е на базата на добър анализ да се спрете на конкретно решение. И след като откриете правилната посока, не забравяйте да бъдете постоянни, ако обратната връзка от клиентите ви е положителна.
Добра идея е да се посъветвате с професионалисти за избора на цветове. Ако нямате опит или искате да спестите време – можете да се възползвате от нашата услуга за дизайн на проект за печат. Нашият екип ще изработи цялостния проект от-до за атрактивни опаковки за вашия бранд.
Какво послание искате да предадете чрез опаковките си? Как да ги направите оригинални, атрактивни и олицетворяващи желанията на потребителите? Правилният избор на цветове ще ви помогне. Обмислете добре кои цветове да включите и как да ги съчетаете – и създайте дизайн, който да постига желания от вас ефект.
Ако имате колебания по темата или се нуждаете от съвети и съдействие, както и от красиви и практични опаковъчни решения – знаете, че сме насреща да ви помогнем. Свържете се с нас!